Dobre obciążenie

Ciężarki do ćwiczeń – blog poświęcony dobrej formie

Ciężarki dla kobiet do ćwiczeń

Ciężarki dla kobiet do ćwiczeń

Ciężarki do ćwiczeń dla kobiet to wspaniałe rozwiązanie, jeżeli ktoś myśli o tym, aby w piękny sposób wyrzeźbić i wymodelować swoje ramiona. Dzięki takim ćwiczeniom można w piękny sposób ukształtować swoją sylwetkę, która nie będzie w niczym przypominała męskich rozmiarów. Jakie ciężarki najlepiej wybrać, aby móc zaplanować z nimi wygodny i dobry trening?

Rodzaje ciężarków

Na rynku znaleźć można kilka rodzai ciężarków do ćwiczeń. Kupując je, warto wziąć to pod uwagę, dzięki czemu zapewnimy sobie wygodne akcesoria do ćwiczeń. Pierwszy rodzaj to miękkie hantle, pokryte na zewnątrz miłym w dotyku materiałem PCV. Mają okrągłe zakończenie, więc mogą się łatwo przesuwać, dlatego należy wziąć to pod uwagę, jeżeli będziemy je odkładać. Ich waga to na ogół tylko dwa kilogramy. Są bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób, które mają małe dłonie i mają problem z uchwytem innych rodzai obciążeń. Drugi rodzaj to hantle neoprenowe, które cieszą się ogromną popularnością wśród kobiet. Neopren pokrywa ciężarek tylko na zewnątrz, a w środku znajduje się wnętrze hantli zrobione jest z żeliwa. Wiele pań docenia ten rodzaj hantli, ponieważ są…bardzo miłe w dotyku. Dzięki temu, że pokryte są neoprenem nie chłoną tak mocno wilgoci i nie wyślizgują się z rąk. Tego rodzaju obciążenia dostępne są od 0,5 kg do 5 kg. To co je wyróżnia to różny rodzaj zakończenia – okrągłe, trójkątne, kwadratowe. Ciężarki winylowe na zewnątrz pokryte są warstwą winylu, a w środku ich wypełnienie jest betonowe. Ich dostępne wagi to od 1,5 do 5 kg. Można otrzymać je w wielu kolorach. Przy czym nie są zalecane dla osób o małych dłoniach. To podstawowy podział hantli, które najczęściej wykorzystywane są przez kobiety.

Dobre obciążenie do rąk

Biorąc pod uwagę trening dla osób początkujących, kobiety powinny wziąć pod uwagę hantle neoprenowe, miękkie, winylowe bądź gumowe. Należy również pamiętać o odpowiednim doborze wagi do swoich umiejętności. Nie można przesadzać z ich masą na początek, ponieważ można sobie samodzielnie zaszkodzić. Najpierw zacznijmy od wygodnych ciężarków mających masę po pół kilograma. Systematycznie można pomyśleć o ich zwiększaniu, dzięki czemu masa mięśniowa i siła będzie się stale zwiększać. Zaleca się sprawdzenie, czy ciężar dopasowany jest odpowiednio do naszych potrzeb. Pomoże w tym test 13 podniesień ciężarków do góry. Jeżeli po wykonaniu takiego ćwiczenia ręce się nie zmęczą, to jest to znak, że ciężar jest odpowiednio dobrany i można przejść do właściwego treningu.

Sport zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com