Dobre obciążenie

Ciężarki do ćwiczeń – blog poświęcony dobrej formie

Skuteczny trening z ciężarkami

Skuteczny trening z ciężarkami

Utrzymanie dobrej kondycji i wysportowanej sylwetki wymaga regularnych ćwiczeń. W obecnej, odmienionej rzeczywistości sprawa może wydawać się nieco utrudniona. Brak dostępu do profesjonalnych siłowni i fitness klubów, gdzie do dyspozycji mamy pełen sprzęt i fachowe doradztwo, nie musi jednak oznaczać, spadku formy! Jak się okazuje, wiele treningów można wykonać w domowych warunkach. Warto jednak zaopatrzyć się w podstawowe akcesoria i drobny sprzęt, który nie musi być, ani bardzo kosztowny, ani nie zajmuje zbyt wiele miejsca. Jednym z ważnych elementów treningu, jest obciążenie. Stosowanie ciężarków w treningu niewątpliwie zwiększa jego progres, przyzwyczaja organizm do większego wysiłku, a tym samym powoduje wzrost siły i przyczynia się do rozbudowy masy mięśniowej.

Rodzaje ciężarków do ćwiczeń

W zależności od rodzaju treningu stosuje się różne obciążenia. Wyróżnia się ich kilka rodzajów, a do najpopularniejszych należą:

  • hantle,
  • sztangi,
  • kettlbell.

Jeśli chodzi o hantle, to ich ogromnym atutem jest uniwersalność i wielofunkcyjność. To bardzo proste przyrządy, z wykorzystaniem, których można wykonywać wiele zróżnicowanych ćwiczeń. Dzięki temu są idealnym przyrządem dla początkujących. Mogą swobodnie stanowić obciążenie podczas ćwiczeń na pośladki, brzuch czy klatkę piersiową. Sprawdzą się również podczas treningów barków oraz pleców. Dostępne są hantle ze stałym obciążeniem oraz zmiennym, czyli regulowane.

W przypadku sztangi, jej podstawowym elementem jest gryf, który może być prosty lub łamany. Uzupełnia się go obciążeniem tzw. talerzem. Sztangi z gryfem prostym sprawdzają się do ćwiczeń na klatkę piersiową, ale też nogi i pośladki. Zaś te z gryfem łamanym polecane są do ćwiczeń na biceps i triceps. Generalnie ćwiczenia ze sztangą dają idealny impuls do przyrostów masy mięśniowej.

Odważniki, czyli tak zwane kettlebels, to również bardzo wszechstronne ciężarki do ćwiczeń (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia_Hantle-967.html). Treningi z kettlem poprawiają ogólną sprawność fizyczną. Przede wszystkim zwiększają gibkość, wpływają również na koordynację ruchową i motorykę.

Ćwiczenia z ciężarkami – dla każdego, niezależnie od poziomu zaawansowania!

Wiemy już, że ćwiczenia z ciężarkami powinny znaleźć się w planie treningowym. Co, ważne ćwiczenia z obciążeniem mogą wykonywać wszyscy, zarówno Ci zaawansowani, jak i początkujący. Należy jedynie indywidualnie dobrać ciężar do ćwiczeń siłowych i swojego celu treningowego. Warto również pamiętać, by cyklicznie zwiększać ciężar, co z pewnością wpłynie na rezultaty ćwiczeń.

Sport zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com